بره موم را به روتین مراقبت پوست اضافه کنید


 

بره موم ماده ای چسب مانند است که توسط زنبورهای کارگر ساخته می شود. در حالی که بره موم و عسل هر دو از زنبورهای عسل تولید می شوند؛ اما اهداف مختلفی دارند. شاید وقت آن رسیده باشد که به تمامی فراورده های زنبور عسل به یک اندازه توجه شود.
عسل با استفاده از شهد گیاهان گلدار تهیه می شود و منبع غذایی زنبورهای عسل است. در طرف مقابل بره موم به عنوان ابزاری روزمره برای زنبورها مورد استفاده قرار می گیرد و ترکیبی از موم، بزاق و رزین جمع آوری شده از درختان برگریز است (درختانی معروف که برگهای خود را در پاییز می ریزند).
زنبورها بره موم را ایجاد میکنند برای محافظت از کندوهایشان! از آن برای بستن شکاف ها به منظور جلوگیری از ورود هوای سرد و حشرات به کندو و همچنین استیریلیزه و ضد عفونی کردن کلونی استفاده می کنند. این عملکردها اتفاقاً برای پوست نیز مفید است.
سال هاست که توجه به بره موم به عنوان یک ماده فوق العاده عالی برای پوست و مو بیشتر شده است. به ویژه در سال های اخیر با آزمایش های صورت گرفته بر روی بره موم، به نظر می رسد هیچ شک و شبهه ای در مورد اثر بره موم بر روی سلامت پوست وجود نداشته باشد.
همانطور که می دانید امروزه از بره موم برای تولید انواع کرم پوستی، کرم ضد آفتاب، صابون، شامپو و... استفاده می شود. اثرات این مواد تولید شده از بره موم، بیشتر حالت درماین دارند. علت نیز این است که بره موم می تواند بسیاری از مشکلات پوستی را برطرف کند. برای مثال از صابون بره موم برای درمان پسوریازیس و حساسیت پوستی استفاده می شود. انواع کرم های حاوی بره موم نیز برای درمان مشکلات پوستی به کار می روند.
همانطور که می دانید با توجه به شرایط امروز چه از نظر آلودگی هوا و الودگی های محیطی و چه از نظر میزان استفاده از لوازم آرایشی روی پوست صورت، نیاز به روتین های پوستی بسیار بیشتر از گذشته احساس می شود. به نظر می رسد بره موم می تواند و ظرفیت کافی برای اضافه شدن به روتین پوستی روزانه را دارد. در این مطلب تلاش شده تا به معرفی بره موم به عنوان یک ماده مناسب برای قرارگیری در روتین پوستی بپردازیم.

چرا بره موم برای روتین پوستی مناسب است؟ 
بره موم ضد باکتری است و به خصوص برای آکنه بسیار مناسب است. یکی از مهمترنی ویژگی های یک روتین پوستی خوب، خواص آن برای رفع جوش های ریز و درشت ایجاد شده بر روی پوست است. بره موم خواص فوق العاده ای برای رفع آکنه دارد.
احتمالاً تعجب کرده اید که چگونه زنبور عسل می تواند با استفاده از ماده ای که سوراخ های خانه خود را می پوشاند، پوست شما را شفاف کند. به گفته دکتر گوهارا، یک فوق تخصص پوست، چهار مزیت اصلی بره موم شامل توانایی آن در عملکرد ضد باکتریایی، کمک به ترمیم زخم، مرطوب کنندگی و  خواص آنتی اکسیدان قوی است، عاملی شده که این ماده برای درمان مشکلات پوستی مفید باشد. به همین دلیل است که افرادی که پوست مستعد آکنه دارند از فواید بره موم بهره مند می شوند.
دکتر گوهارا می گوید: «خواص ضد باکتریایی بره موم می تواند با باکتری های آکنه مقابله کند. همچنین ویژگی بارز بره موم این است که خاصیت مرطوب کنندگی و بهبود دهنده زخم، به ترمیم سریع پوست بعد از آکنه نیز کمک می کند."
بره موم همچنین از نظر لوپز یک ضد التهاب قدرتمند است که حاوی اسیدهای آمینه، اسیدهای فنولیک، استرهای اسید فنولیک، فلاونوئیدها، سینامیک اسید، ترپنوئیدها و اسید کافئیک است. این یعنی بره موم به کاهش تحریک ناشی از آکنه (یا سایر زخم ها) و همچنین تسریع روند بهبود کمک می کند.
مانند گیاه آلوئه، بره موم یک گزینه عالی برای کسانی است که از آفتاب سوختگی و خشکی پوست رنج می برند؛ زیرا التهاب را کاهش می دهد و از سد پوست آسیب دیده محافظت می کند. جالب است بدانید که بهترین کرم های ضد آفتاب در کره جنوبی حاوی عصاره بره موم هستند.
بره موم در روند ضد پیری مفید است. همچنین دارای خواص ضد التهابی است. در حال حاضر بسیاری از مردم دنیا به اینکه بره بوم برای پوستشان مفید است اطمینان پیدا کرده اند.

از بره موم می توان برای انواع پوست استفاده کرد
این ماده برای استفاده در روتین روزانه مراقبت پوستی کاملاً بی خطر است. بره موم، رطوبت را برای افرادی که پوست خشک دارند فراهم می کند و حتی به کسانی که پوست چرب دارند نیز توصیه می شود زیرا به نظر بسیاری از متخصصان پوست، بره موم یک ماده جذب کننده است.
نکته قابل توجه در مورد بره موم آن است که کمتر پیش می آید پوستی به آن حساسیت نشان دهد. چراکه بره موم یک ماده ضد حساسیت نیز بوده و همین موضوع کمک می کند تا مواد بهداشتی و کرم های مختلف حاوی بره موم، برای انواع پوست مناسب باشند.
با این حال بد نیست بدانید که درصد بسیار کمی از افراد هستند که به بره موم و کلا فراورده های زنبورعسل حساسیت دارند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، حتما قبل از استفاده محصولات پوستی حاوی بره موم، روی بازوی خود تست کنید تا از عدم آلرژی نسبت به بره موم اطمینان حاصل کنید.

روتین های پوستی روزانه اهمیت زیادی دارند. با این حال بسیاری از روتین هایی که به ویژه در فضای مجازی توصیه می شود، حاوی مواد شیمیایی مضر برای سلامت فرد است. اگرچه ممکن است پوست را شاداب کند اما هم باعث اعتیاد پوست به آن مواد می شود و هم ممکن است عوارض بلند مدتی داشته باشد. بره موم به دلیل ویژگی هایی که دارد که به بخشی از آن در این مطلب اشاره کردیم، می تواند یک روتین پوستی مناسب برای استفاده روزانه باشد. بره موم نه تنها هیچ ضرری برای پوست ندارد بلکه می تواند خواص فوق العاده ای برای رفع بیماری های مختلف پوستی برساند.